BERG-MARKETING.DK
indhold
  index-oversigt
 
Porters værdikæde - indlæg

 

Modtaget fra Steven Hansen 2002-11-20:

Ovenstående værdikæde er ofte blevet kritiseret for ikke at kunne bruges i servicevirksomheder som for eksempel konsulentfirmaer. Dette problem er addresseret af Stabell & Fjeldstad, som foreslår 2 alternative værdikæder til analyse af virksomheder. Jeg mener at i jeres gode opslagsværk med fordel kan inkludere disse modeller som alternativer til den traditionelle værdikæde. Nedenfor er vist artiklen hvor modellerne er beskrevet:

Stabell & Fjeldstad, Configuring value for competitive advantage: on chains, shops and networks, Strategic Management Journal, Vol. 19, 1998.

Med venlig Hilsen

Steven Hansen
Cand. Merc. IMM

Svar:
Tak for indlægget. Kritikken - og begrænsningen - af Porters værdikæde er særdeles relevant. De to modeller, som Steven refererer til, er nu medtaget.

 
tilbage til Porters værdikæde
© Indholdet på disse sider må gengives med kildeangivelse og link. URL: www.berg-marketing.dk