|
Jeg faldt i begyndelse af 2008 for FastTV's tilbud om abonnement
på TV og internettet, da jeg fik Dong's fibernet installeret. Mit
abonnement varede næsten halvandet år.
Overfakturering
I den tid lykkedes det for FastTV at "komme til" at fakturere
mig for mere end det aftalte mere end hver tredje måned. Nu er jeg
meget godtroende. Jeg tror på, at når man har en aftale, så
har man en aftale. Så den automatiske betaling over Betalingsservice
blev accepteret. Og hver gang fik jeg, efter telefonisk protest, det for
meget betalte fratrukket næste måned regning.
Så langt så godt - bortset fra, at den lille djævel
bag mit øre hviskede til mig, at det skete for hyppigt til at være
en fejltagelse. Gad vide, hvor mange andre der bliver overfaktureret,
og ikke opdager det! Man har jo andet at tage sig til her i livet end
at checke, om regningerne er korrekte. Og hvad pokker. Tredive kroner
for meget den ene gang. Halvfjerds den anden gang. Småpenge.
Opsigelsen
Mit behov for abonnementet blev mindre, og jeg sagde abonnementet op.
Og fik bekræftelse på opsigelsen. Den sidste måneds
betaling over Betalingsservice var igen for høj. Jeg gjorde vrøvl
og fik - som vanligt - besked om, at det for meget betalte ville blive
fratrukket næste måned regning.
Det skyldige er betalt - men rykkerne starter
Nu var problemet jo bare, at der ikke ville være nogen "næste
måneds betaling", fordi abonnementet ophørte. Og så
vidt jeg ved betyder det, at man ikke mere skal betale. Altså ikke
noget beløb at modregne i.
Efter flere e-mails fik jeg forskellige personer hos FastTV gjort forståelige,
at jeg ikke ville betale over BS, så den automatiske betaling blev
stoppet inden betalingsfristen.
Jeg opgjorde, hvad jeg skulle betale, og fik af en sød FastTV dame
oplyst et kontonummer, så jeg kunne betale det, jeg skyldte - efter
abonnementsaftalen.
Jeg betalte.
Lavine af rykkere - og intet svar på protester
Og så startede lavinen. Lavinen af rykkere. Mit gæt er, at
man ikke har registreret min direkte betaling - selv om kundenummer etc
var anført. Så nu modtager jeg hver måned en regning
med et rykkergebyr på 100 kroner. Det begynder jo at løbe
op. Jeg har adskillige gange protesteret - til sidst med ganske kraftige
vendinger. Ingen, absolut ingen, reaktion - end ikke et forkølet
svar, selv om jeg hver gang har anmodet om det.
I den sidste mail til dem meddelte jeg, at nu ville jeg lægge denne
sag på nettet, hvis jeg fik flere rykkerskrivelser. Intet svar.
Men igen rykkerskrivelse med gebyr. Dette skete i november 2009.
EFTERSKRIFT:
Endelig - i februar 2011 - hører jeg fra selskabets direktør,
Niels Jørgen N. Skov, fordi han har læst ovennævnte.
Det udvikler sig lidt, men konklusionen er: ingen undskyldning for, at
de adskillige gange forsøger at overfakturere, at de ikke svarer
på mine mails, at de bliver ved med at sende rykkerskrivelser med
gebyr, at de efter godkendelse af det beløb, jeg skal betale -
og som omgående betales, internt finder ud af noget andet, men aldrig
informerer mig herom. Tværtimod mener Niels Jørgen Skov,
at man har vist imødekommenhed over for mig. Det kan jeg kun forstå
som en imødekommenhed til at afskrive det, man har faktureret for
meget. Hvor generøst! Jeg foreslog Niels Skov at læse lidt
om service og dens betydning for en virksomhed i dag - og at han passende
kunne starte med denne side om servicefejl.
Men dette er skrevet fordi cases undertiden kan være mere lærerige
end teorier og modeller.
|